تحقیق درباره شغل و درآمد شمع سازی - مشاغل خانگی

آرشیو

آخرین مطالب ارسالی

پربازدید ترین مطالب سایت

تحقیق درباره شغل و درآمد شمع سازی - مشاغل خانگی

شغل شمع سازی

ای کاش صنفی داشتیم


این تولیدکننده شمع با بیان اینکه جنس چینی به لحاظ کیفیت به هیچ عنوان قابل رقابت با شمع های ایرانی نیست، می گوید: چون شمع جزو اقلام تزیینی محسوب می شود و واردات اقلام تزیینی نیز قاچاق اعلام شده است،  این صنعت توانسته در ایران رشد کند. بزرگ ترین مشکل این صنعت این است که تولیدکنندگان فعال این حوزه اطلاعاتی را به کسانی که قصد شروع کار دارند ارائه نمی کنند.


وی ادامه می دهد:  ای کاش صنفی در ایران وجود داشت و ما اتحادیه ای داشتیم که در ازای دریافت مالیات می توانست روند صادرات و واردات اقلام مورد نیاز ما را تسهیل کند و به این امر سرعت بخشد.


قدیری با اشاره به اینکه هیچ کدام از تولیدکنندگان شمع در ایران جواز ندارند، می گوید:  داشتن مجوز تولید دلیلی بر کیفیت کالا نیست. چه بسا هستند تولیدکنندگانی که به طور قانونی و مجوزدار فعالیت می کنند، اما محصولی که ارائه می دهند بی کیفیت ترین است.

ضای مجازی، فرصتی برای فروش


قدیری می گوید: از فضای مجازی برای فروش بیشتر و بهتر خود استفاده می کنم، به این صورت که در تلگرام،  لاین و اینستاگرام عکس شمع های تولیدی خود را پست می کنیم و با توضیحات انگلیسی در پیج خود، مشتریان خارجی از اقصی نقاط دنیا می توانند با دیدن عکس و خواندن توضیحات با ما ارتباط برقرار کنند.


وی با بیان این جملات می افزاید: بازار شمع در ایران بازار بسیار فوق العاده ای است. روزانه بیش از 5میلیارد تومان در ایران شمع سوزانده می شود و تولیدکنندگان ایرانی در نهایت بتوانند 5 تا 6میلیون تومان آن را تولید و عرضه کنند.


به طور مثال شرکت من در بهترین حالت 50هزار عدد شمع تولید می کند که درصد بسیار پایینی از این مقدار وارد بازار ایران می شود. از 80 میلیون جمعیت ایران اگر تنها یک دهم درصد آن، هوس کنند که در روز چند شمع روشن کنند رقم قابل توجهی خواهد بود.


 

وی ادامه می دهد: هر شمع حدود 10هزار تومان قیمت دارد، بنابراین اگر 80میلیون را در 10هزار تومان ضرب کنیم رقم قابل توجهی خواهد شد. در ماه هایی که مراسم ازدواج زیاد است این رقم اوج می  گیرد

 

 

سرمایه اولیه


سرمایه اولیه برای شروع تولید در این صنعت متفاوت است، به طور مثال اگر بخواهیم تولید صنعتی داشته باشیم به دلیل اینکه کار یک هنر دستی است و تجهیزات آن باید از خارج (کشور چین) وارد شود، داشتن یک سرمایه 700 میلیون تومانی ضروری است، اما برای تولید شمع در یک سطح کوچک و خانگی با 3 میلیون تومان سرمایه هم می توان شروع کرد.


مواد اولیه مورد استفاده در این صنعت به طور کامل در داخل تولید می شود. این مواد شامل رنگ شمع سازی،  فیتیله و قالب های پلی کربنات است. در زمینه تولید پارافین هم تولیدکنندگان بسیاری در ایران در این حوزه فعال هستند،  طوری که روزانه 13میلیارد تومان در ایران پارافین تولید می شود. تجهیزات مورد استفاده در این صنعت،  به طور کامل از چین وارد می شود.


صنعت قالب سازی در ایران از پایه مشکل دارد و تولیدکنندگان ایرانی مبالغ بسیار بالایی را برای تولید ماشین آلات طلب می کنند، درحالی که وارد کردن همان دستگاه ها از چین بسیار ارزان تر و به صرفه تر خواهد بود. به طور مثال دستگاهی که صنعتگر ایرانی با 70میلیون می سازد می توان با قیمت 36میلیون تومان از چین وارد کرد. گفتنی است قیمت دستگاه های وارداتی از 30میلیون تومان تا 2میلیارد و 700میلیون تومان متغیر است.


***


مجوز و فرصت ها


باید گفت که تولیدکنندگان شمع در ایران هیچ  گونه صنف،  اتحادیه و انجمنی ندارند و تولیدکنندگان این حوزه در صورتی که بخواهند برای واحد تولیدی خود مجوز دریافت کنند، باید به وزارت صنایع، بخش صنایع کو چک مراجعه کنند.




این بازار، بازار بسیار فوق العاده ای برای سرمایه گذاری و تولید است،  طوری که روزانه بیش از 5 میلیارد تومان در ایران شمع سوزانده می شود که تولیدکنندگان ایرانی در نهایت بتوانند 5 تا 6 میلیون تومان آن را تولید و جبران کنند. گرچه واردات در این حوزه زیاد است، اما باز این رقم واردات نیز نمی تواند پاسخگوی نیاز داخل باشد.


در زمینه صادرات شمع هم باید گفت، بازارهای صادراتی بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد که اربیل،  تاجیکستان،  ارمنستان از این قبیل بازارها هستند. اگر بخواهیم از مشکلات این صنف صحبت کنیم باید بگوییم که فعالیت بدون مجوز واحدهای تولیدی یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان مجوزدار این صنف است.دیگر اینکه شمع های عطری که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند می توانند سرطان زا باشند.


 

نداشتن صنف برای تسهیل روند صادرات و واردات مواد اولیه و ندادن اطلاعات توسط افراد فعال در این حوزه به کسانی که قصد شروع فعالیت در این زمینه را دارند، از  دیگر مشکلات موجود در تولید شمع است

 

این کار ویژه کسانی است که طبع هنری دارند. شمع را می توان در خانه و از مواد خامی ساخت که از عمده فروشی ها تهیه شده اند. این شمع ها معمولا پای ثابت دکوراسیون جشن ها و مراسم ها هستند. بسیاری از مردم دوست دارند به جای لامپ از نور ملایم شمع استفاده کنند.

 

شمع سازی جزو هنرهای بسیار قدیمی بشریت است. در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول کشف روشنایی می رسد. اندکی چربی و یک رشته نخ یا الیاف جاذب روغن برای ساخت یک شمع کفایت می کند.اما با کشف برق و وفور انواع لامپ های روشنایی اکنون ، شمع سازان باید به فکر استفاده از این ابزار روشنایی قدیمی در شکل و مدل های جدید باشند. در حال حاضر شمع های فانتزی جزو پرمشتری ترین شمع های موجود در بازار هستند.

منبع :http://forsatnet.ir

-----------------------------------------

معرفی مواد و ابزار شمع سازی

 

پارافین : ماده اصلی شمع سازی پارافین است که ماده ایست سفید و نیمه شفاف که از روغن های سنگین نفتی به دست می آید و در شکل های قالبی ، پولکی ، پودری ، کریستالی ، گلی ، مایع ، ژله ای و … در بازار موجود میباشد.

 

اسید استئارین : ماده ای است بی رنگ ، بی بو و بی مزه که در اکثر چربی ها موجود است ؛ کریستال های آن به شکل ورقه ورقه اند که در الکل و اتر داغ حل شده و برای ساختن شمع و صابون به کار میروند ؛ استئارین باعث استقامت شمع شده و موجب میشود شمع دیرتر آب شود ؛ همچنین موجب میوشد که شمع پس از خشک شدن کمی کوچکتر شده به راحتی از قالب خارج شود ؛ در عین حال حلّال خوبی برای رنگ به شمار می رود و باعث شفاف شدن آن میشود ؛ اگر مقدار استئارین بیشتر از حد معمول باشد ، شمع حالت صابونی به خود میگیرد.

 

رنگ : از رنگ مخصوص شمع سازی استفاده میشود که در رنگ های گوناگون وجود دارد ؛ در صورتی که میخواهید شمع را برای سوزاندن تهیه کنید از رنگ به مقدار کم استفاده نمائید زیرا اگر رنگ زیاد موجب میشود شمع خوب نسوزد.

 

قالب : قالب ها انواع و اقسام گوناگونی دارند و جنس آنها اغلب فلزی ، پلاستیکی و شیشه ای است و بهترین نوع قالب برای شمع سازی قالب های شیشه ای هستند ؛ شمع هایی که توسط قالب های شیشه ای ساخته میشوند صاف ، صیقلی و شفاف هستند به شرطی که با احتیاط با این قالب ها کار کنید ؛ همچنین شما میتوانید از ظروف و لوازمی که در منزل موجود است مانند انوع لیوان ها ، شکلات خوری ها و … به جای قالب استفاده کنید.

 

فتیله : جنس فتیله معمولاً کتان است که در اندازه ها و ضخامت های گوناگون وجود دارد ؛ اندازه فتیله بستگی به قطر شمع دارد و با نازک و یا ضخیم شدن شمع اندازه فتیله نیز تغییر می کند ؛ طریقه آماده کردن فتیله به این ترتیب است که فتیله را 5 دقیقه در پارافین ذوب شده قرار داده سپس فتیله را از ظرف خارج کرده و به صورت صاف روی یک کاغذ روغنی یا یک ظرف مسطح بگذارید تا خشک شود.

 

تیغ موکت بری یا چاقوی تیز : برای جدا کردن زائده های شمع و نیز برای برش دادن شمع هایی که بدون قالب تهیه میشوند مثل شمع ماکارونی ، شمع کوبیسم و غیره از تیغ موکت بری یا چاقو استفاده کنید.

 

ظرف مخصوص ذوب کردن شمع : برای ذوب کردن پارافین میتوانید از 2 قابلمه که یکی کوچک تر از دیگری باشد استفاده کنید ؛ به این ترتیب که در قابلمه بزرگ مقداری آب بریزید سپس قابلمه کوچک را داخل آن بگذارید سپس پارافین را داخل قابلمه کوچک بریزید و قابلمه بزرگ را روی حرارت قرار دهید سپس صبر کنید تا پارافین ذوب شود ( حرارت غیر مستقیم ).

 

 افشانه سیلیکونی : از وسایل مورد نیاز شمع سازی است که باعث میشود شمع به راحتی از قالب جدا شود ، در صورت دسترسی نداشتن به اسپری سیلیکون میتوانید از مقداری روغن مایع استفاده کنید.

 

 چسب کاغذی : از چسب کاغذی برای ثابت نگه داشتن فتیله در ته قالب و پوشاندن درزهای احتمالی قالب استفاده میشود تا پارافین ذوب شده از منافذ قالب بیرون نریزید.

 

براکس : براکس برای نسوز کردن فتیله به کار می رود ؛ به این ترتیب که 1 استکان آب جوش را با 1 قاشق چای خوری براکس و 1 قاشق چای خوری نمک مخلوط کرده و میگذاریم 5 دقیقه بجوشد سپس فتیله را روی یک سطح صاف قرار میدهیم تا خشک شود ؛ روش دیگر استفاده از موم عسل است ؛ به این ترتیب که موم را روی بخار ذوب کرده و فتیله را 5 دقیقه در آن قرار میدهیم و سپس به روش گفته شده خشک میکنیم.

 

قلاب یا میله بلند : از قلاب یا میله برای نگه داشتن سر فتیله بر روی قالب استفاده می شود ؛ به این صورت که سر فتیله را به قلاب گره زده و روی قالب میگذاریم.

  

عطر شمع : برای خوشبو بودن شمع در هنگام سوختن به کار می رود ؛ عطر شمع را هنگامی که می خواهید پارافین ذوب شده را در قالب بریزید به آن اضافه کنید ؛ عطر شمع در انواع گوناگون وجود دارد مانند عطرهای مایع ، عطرهای طبیعی و موم های جامد معطر که به صورت آماده در بازار به فروش میرسند.

 

رنگ های شب نما یا فلورسنت : این رنگ ها به صورت پودر در بازار موجود بوده و در شمع های پودری ، پولکی و … مورد استفاده است.

  

منابع بیشتر

  1. کار در منزل با شمع سازي - کسب درآمد

    www.business.shoploger.com/product-65146.aspx

    کار د رخانه کار در منزل شغل ... ابتدا شما را با مواد و تجهیزات لازم در شمع سازی آشنا كرده و ...

  2. شمع سازی شمع آموزش شمع سازی هنر شمع سازی در خانه,فال شمع,شمع و پروانه ... بهترین شغل واسه ...

  3. آموزش اولیه شمع سازی - beytoote.com

    www.beytoote.com/housekeeping/artifice/initial-training...

    شمع سازی شمع آموزش شمع سازی هنر شمع سازی در خانه,فال شمع,شمع و پروانه,انواع شمع , هنر شمع سازی ...

  4. شغل پر درآمد ساختمان سازي

    limoodownload.rozblog.com/tag/شغل+پر+درآمد...

    در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول کشف روشنایی ... ,شغل پر درآمد ساختمان سازي ...

  5. آموزش هنر شمع‌سازی - aftabir.com

    www.aftabir.com/lifestyle/view/167173/آموزش-هنر...

    آموزش هنر شمع‌سازی . یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ روزنامه اطلاعات بازدید: ۱۰,۰۴۲ .

  6. شمع سازی,آموزش شمع,آموزش شمع سازی,عکس شمع,آموزش ساخت شمع یخی,شمع دست ساز,شمع آرایی با رنگ ...

  7. شمع سازی در منزل - niazpardaz.com

    www.niazpardaz.com/شمع-سازی-منزل-@538458

    آیا میدانید شغل شمع سازی بسیار سادست؟ آیا میدانید شمع سازی به یکی از پردرامدترین شغلهای ...

  8. با شمع سازی در منزل کسب درآمد کنید اگه گام به ... بیش از ۱۰۰ شغل برای کسبدرآمد فقط در یک جا!

  9. دسته نرم افزار آموزشی زیردسته بانوان شمع سازی جزو ... در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به ...

  10. آموزش رایگان شمع سازی - banookade.ir

    banookade.ir/tag/آموزش+رایگان+شمع+سازی

    در ادامه سری مطالب آموزش شمع سازی در این مطلب آموزش مدلی از شمع های ژله ای را آماد

    1. ,کارخانه های شمع سازی,آموزش 400 شغل. About 699,000 results(0.11 seconds) Search Results لیست کارخانه های شمع سازی ...

    2. لیست آموزشگاه های شمع سازی تهران - اشتغال

      www.skyesh.blogsky.com/1392/05/21/post-659/لیست...

      شغل های پرسود به صورت تصویری اینجا کلیک ... آدرس آموزشگاه شمع سازی تهران,Eforosh , ایفروش. ...

    3. کسب درآمد با شمع سازی - niazerooz.com

      www.niazerooz.com/view/cat-784/601945.htm

      کسب درآمد با شمع سازی. ... در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول کشف روشنایی می رسد.

    4. دسته نرم افزار آموزشی زیردسته بانوان شمع سازی جزو ... در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به ...

    5. شمع های تزیینی - limoodownload.rozblog.com

      limoodownload.rozblog.com/tag/شمع+های+تزیینی

      در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول کشف روشنایی…,شمع های تزیینی,لیمو ...

    6. فروشگاه های لوازم شمع سازی در تهران - اشتغال

      skyesh.blogsky.com/1392/05/21/post-664/فروشگاه...

      آموزش 400 شغل تصویری اینجا کلیک ... فروشگاه های لوازم شمع سازی در تهران,Eforosh , ایفروش.

    7. طرز ساخت شمع تزئيني - limoodownload.rozblog.com

      limoodownload.rozblog.com/tag/طرز+ساخت+شمع...

      دسته نرم افزار آموزشی زیردسته بانوان آموزش شمع سازی ... در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به ...

    8. آموزش رایگان شمع سازی - banookade.ir

      banookade.ir/tag/آموزش+رایگان+شمع+سازی

      در ادامه سری مطالب آموزش شمع سازی در این مطلب آموزش مدلی از شمع های ژله ای را آماده کرده ایم ...

    9. کسب درآمد با شمع سازی - شغل خانگی

      www.niazerooz.com/keys/cat-784/شغل-خانگی/601945.htm

      شمع سازی چیست؟ و چرا به عنوان پردرآمدترین مشاغل خانگی تبدیل شده؟

    10. آموزش تصویری شغل های پر درآمد در ... آموزش شمع سازی در منزل شمع سازی 

      1. شمع سازی جزو هنر قدیمی است. در واقع سابقه شغل پر درآمد شمع سازی به روزهای اول کشف روشنایی ...

      2. کسب درآمد با شمع سازی - رشت

        rasht-c.niazerooz.com/cat-784/601945.htm

        کسب درآمد با شمع سازی در ... در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول کشف روشنایی می ...

      3. کسب درآمد با شمع سازی - شغل خانگی

        www.niazerooz.com/keys/cat-784/شغل-خانگی/601945.htm

        شمع سازی چیست؟ و چرا به عنوان پردرآمدترین مشاغل خانگی تبدیل شده؟

      4. دسته نرم افزار آموزشی زیردسته بانوان آموزش شمع سازی (ویژه بانوان - کار در منزل) برخي از ...

      5. کسب درآمد با شمع سازی - niazerooz.com

        www.niazerooz.com/view/cat-784/601945.htm

        کسب درآمد با شمع سازی. ... در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول کشف روشنایی می رسد.

      6. برچسب ها درباره : اموزش ساختن شمع در منزل اموزش شمع سازی به عنوان شغل پارافین شمع رو از کجا ...

      7. اموزش شمع سازی به عنوان شغل - webshad.com

        www.webshad.com/new/اموزش-شمع-سازی-به...

        اموزش شمع سازی به عنوان شغل. ... خوبی شمع سازی این است که از همان اول که می خواهید تنهایی شروع ...

      8. آموزش تصویری شغل های پر درآمد در ... آموزش شمع سازی در منزل شمع سازی جزو هنرهای بسیار قدیمی ...

      9. آموزش شمع سازی در خانه - banookade.ir

        banookade.ir/tag/آموزش+شمع+سازی+در+خانه

        در ادامه سری مطالب آموزش شمع سازی در این مطلب آموزش مدلی از شمع های ژله ای را آماده کرده ایم ...

      10. قیمت لوازم شمع سازی | نایس استار

        www.nicestar.ir/app/6842/قیمت-لوازم-شمع-سازی

        قیمت لوازم شمع سازیفروش لوازم شمع سازی ... در واقع سابقه شغل پر درآمد شمع سازی 

        1. در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول کشف روشنایی…,آموزش شمع سازی (جديد)

        2. آموزش ساخت جعبه های فانتزی ، شمع سازی و ... در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول ...

        3. آموزش ساخت شمع _ بيشه

          bishee.persiangig.com/shop/amozeshi/amozeshe-sakhte-sham...

          شمع سازی جزو هنرهای بسیار قدیمی بشریت است. در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول ...

        4. شمع سازی - نقاشی برجسته

          honarsarayetalaye.persianblog.ir/post/192

          شمع سازی (کنده درخت) لوازم مورد نیاز -چنگال - شمع به شکل استوانه ای - رنگ اکریلیک ...

        5. قیمت لوازم شمع سازی | نایس استار

          www.nicestar.ir/app/6842/قیمت-لوازم-شمع-سازی

          قیمت لوازم شمع سازیفروش لوازم شمع سازی ... در واقع سابقه شغل پر درآمد شمع سازی به روزهای اول ...

        6. دسته نرم افزار آموزشی زیردسته بانوان آموزش شمع سازی ... در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به ...

        7. شمع آرایی ، آموزش شمع سازی ، آموزش ساخت شمع های فانتزی ،آموزش ساخت شمع،ساختن شمع،چگونه شمع ...

        8. دسته نرم افزار آموزشی زیردسته بانوان آموزش شمع سازی (ویژه بانوان - کار در منزل) برخي از ...

        9. sham sazi آموزش تصويري شمع سازي

          farsimeeting.com/tag/2801/sham-sazi

          آموزش تصويري شمع سازي ص 1 آموزش شمع سازي amoozesh sham sazi پارفين شمع شغل پردرآمد شمع سازي ...

        10. ابزار شمع سازی : ماده اصلي شمع سازي پارافين است که ماده ايست سفيد و نيمه

          1. آموزش شمع سازی آموزش شمع سازی شمع سازی جزو هنر قدیمی است. در واقع سابقه شغل پر درآمد شمع سازی ...

          2. شمع سازی جزو هنرهای بسیار قدیمی بشریت است. در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول ...

          3. sham sazi آموزش تصويري شمع سازي

            farsimeeting.com/tag/2801/sham-sazi

            آموزش تصويري شمع سازي ص 1 آموزش شمع سازي amoozesh sham sazi پارفين شمع شغل پردرآمد شمع سازي ...

          4. آموزش ساخت شمع _ بيشه

            bishee.persiangig.com/shop/amozeshi/amozeshe-sakhte-sham...

            شمع سازی جزو هنرهای بسیار قدیمی بشریت است. در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول ...

          5. شمع سازی - نقاشی برجسته

            honarsarayetalaye.persianblog.ir/post/192

            شمع سازی (کنده درخت) لوازم مورد نیاز -چنگال - شمع به شکل استوانه ای - رنگ اکریلیک ...

          6. آموزش شمع سازی - کار در منزل

            iran-tejarat.com/Ads1511/Sch2658963/کار+در+منزل...

            با آموزش شمع سازی و ساخت شمع های زینتی زینت بخش منزل ... مند در سراسر کشور شغل دوم پاره وقت در .

          7. آموزش شمع سازی - kala2kala.ir

            kala2kala.ir/shop_detail_128.html

            شمع سازی جزو هنرهای بسیار قدیمی بشریت است. در واقع سابقه شغل پردرآمد شمع سازی به روزهای اول ...

          8. آموزش حرفه ای شمع سازی. ... سلام دوستان عزیز سوسن هستم ,مربی و دیزاینر انواع شمع ...

          9. شمع سازی,آموزش شمع سازی,وسایل شمع سازی,لوازم شمع سازی,قالب شمع سازی, تاریخ درج : 1389/12/22

          10. شمع آرایی ، آموزش شمع سازی ، آموزش ساخت شمع های فانتزی ،آموزش ساخت شمع،ساختن شم

موضوع: تحقیق درباره کار,مشاغل خانگی,

نویسنده:

تاریخ: یکشنبه 03 بهمن 1395 ساعت: 3:33

نظرات(0)

تعداد بازديد : 15423

به این پست رای دهید:

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش

تبلیغات

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 174
کل نظرات : 9
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 7
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 162
بازدید دیروز : 273
ورودی امروز گوگل : 11
ورودی گوگل دیروز : 32
آي پي امروز : 91
آي پي ديروز : 122
بازدید هفته : 926
بازدید ماه : 435
بازدید سال : 51,217
بازدید کلی : 1,261,082
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.144.113.197
مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل :
امروز : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

ورود کاربران


رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

مطالب پیشنهادی