تحقیق درباره رشته و شغل مامایی

آرشیو

آخرین مطالب ارسالی

پربازدید ترین مطالب سایت

تحقیق درباره رشته و شغل مامایی

مامایی

در هر لحظه ، نوزاد یا نوزادانی در گوشه و کنار دنیا متولد می‌شوند. حادثه‌ای که کثرت و قدمت آن باعث شده است تا عظمت این بزرگترین معجزه خلقت از چشمها پنهان بماند. آری! تولد بزرگترین ، باشکوه‌ترین و بحرانی‌ترین لحظه زندگی و قدیمی‌ترین تجربه بشری است و در میان مشاغل نیز مامایی( در شکل سنتی آن) یکی از قدیمی‌ترین مشاغل است . زیرا از قدیم، عده‌ای از زنان بودند که به دلیل تجربه بسیار و اطلاع‌ از داروهای گیاهی و تاثیرات آنها، به زنان دیگر کمک می‌کردند تا وضع حمل آسان‌تر و ایمن‌تری داشته باشند.

 

التبه نباید تصور کرد که آنچه امروز به نام حرفه و دانش مامایی معروف است، ادامه و دنباله همان مامایی سنتی است بلکه امروزه مامایی دانشی است که بر مشاهده ،‌ آموزش، پیشگیری ، تحقیق، تشخیص و درمان استوار شده است.

 

 

حیطه رشته مامایی:

 

مامایی یکی از زیرمجموعه‌های علوم پزشکی است که نقشهای بسیار گسترده‌ای اعم از نقش مشاوره‌ای، آموزشی ، مراقبتی ، حمایتی،‌درمانگری و تحقیقاتی است. البته تمامی این نقشها در ارتباط با مادر و کودک مفهوم پیدا می‌کند یعنی ماما به مشاوره قبل ،‌بعد و هنگام ازدواج ، آموزش نحوه تنظیم خانواده، مراقبت در دوران بارداری، زایمان طبیعی و مراقبت بهداشتی مادر و کودک و آموزش به دختران در زمینه بهداشت دوران بلوغ و بعد از آن می‌پردازد.

 

«حیطه رشته مامایی از دوران قبل از حاملگی شروع می‌شود و تا پس از زایمان و ۶ سالگی کودک ادامه پیدا می‌کند.

 

در دوران قبل از حاملگی ماما بررسی می‌کند که آیا یک مادر توانایی حامله شدن را دارد و اگر حامله شود خطری برای خودش یا جنینش بوجود می‌آید یا نه؟ برای مثال مادران دیابتی، مادرانی که بیماری قلبی پیشرفته دارند، مادرانی که سابقه خانوادگی واضحی از ناهنجاریهای ژنتیکی دارند و مادرانی که قبلا بچه معلول به دنیا آورده یا چندبار سقط کرده‌اند، باید قبل از حاملگی با ماما مشورت کرده و آزمایشهای لازم را انجام دهند. در واقع در این مرحله ماما به مشاوره با زنان علاقه‌مند به بارداری و شناسایی زنان پر خطر از نظر بارداری و زایمان می‌پردازد و آنها را به متخصص مربوط ارجاع می‌دهد. مرحله بعد حاملگی است که در این مرحله مراقبت از باردار در درمانگاهها با کلینیک‌های مراقبت از بارداری بر عهده ماما است. در این دوران خانم باردار در فواصلی معین که ماما مشخص می‌کند به کلینیک مراجعه کرده و معاینه می‌شود تا ماما ضمن معاینه ، مشاوره و آزمایش از سلامت مادر و جنین مطمئن گردد و در صورتی که خطری مادر یا جنین را تهدید می‌کند زود تشخیص داده و از عواقب جدی و وخیم آن جلوگیری نماید. برای مثال مادری که دچار فشار خون حاملگی شده است اگر زود تشخیص داده نشود به قیمت جان مادر و جنین تمام خواهد شد. گفتنی است که در این مرحله ماما می‌تواند در زمینه‌های مختلف مانند تغذیه، بهداشت فردی‌، ورزش، کتنیک‌های تنفس و اطلاع از سلامت جنین به مادر آموزش داده و او را برای زایمان آماده سازد.

 

مرحله بعد مرحله زایمان است که از پذیرش مادر در اتاق درد شروع شده و به وضع حمل در اتاق زایمان خاتمه پیدا می‌کند. در این مرحله ماما بررس‌های اولیه را انجام می‌دهد و پس از اطمینان از آمادگی مادر برای زایمان و سلامت مادر و جنین همچنین اطمینان از یک زایمان طبیعی مسوولیت زایمان را برعهده می‌گیرد.

 

در این مرحله اگر زایمان با مشکلی روبرو باشد مثلا جنین در حالت طبیعی نبوده یا مادر بیماری خاصی مثل بیماری قلبی پیشرفته داشته باشد یا اینکه نیاز به سزارین باشد، این وظیفه پزشک زنان و زایمان است که مسوولیت زایمان را در بیمارستان یا زایشگاه بر عهده بگیرد.

 

در مرحله بعد از زایمان نیز کنترل سلامت نوزاد و مادر و آموزش نحوه رسیدگی و چگونگی نگهداری فرزند بر عهده ماما است.

 

مرحله بعد نیز واحد بهداشت مادر و کودک است که در این مرحله تعیین وضعیت رشد و تکامل کودک شامل رشد فیزیکی و تکامل‌های اجتماعی ، رفتاری و گفتاری از ۵ روزگی تا ۶ سالگی و واکسیناسیون کودک بر عهده ماما است. از سوی دیگر بخشی از کار ماما به زنان بر می‌گردد. در این بخش ماما در درمانگاههای زنان یا در مطب‌ها خصوصی به پیشگیریهای اولیه از سرطان دهانه رحم و پستان پرداخخته یا در مراکز نازایی به عنوان مشاور نازایی فعالیت می‌کند.

 

 

آینده شغلی ، بازار کار ، درآمد:

 

در مورد فرصت‌های شغلی رشته مامایی نظرات متفاوتی وجود دارد. عده‌ای معتقدند که در حال حاضر فرصت‌های شغلی مامایی بیشتر رشته‌های علوم پزشکی محدود و بسیار اندک است و از همین رو تعداد بی‌شماری از فارغ‌التحصیلان این رشته بیکار هستند یا در شغلهای نامربوط با رشته تحصیلی خود فعالیت می‌کند. به همین دلیل بهتر است که این رشته محدود شده یا حتی حذف شده و به جای آن همچون گذشته «نرس ماما» تربیت گردد. (پرستارهایی که دوره تخصصی مامایی را نیز آموزش دیده‌اند.)

 

به هر حال از مراکزی که یک ماما می‌تواند در آنها مشغول به کار شود، می‌توان به بیمارستانها، زایشگاهها، درمانگاهها و مراکز بهداشتی و طرح پزشک خانواده اشاره کرد. همچنین ماما طبق قوانین حاضر در صورت داشتن مدرک کارشناسی می‌تواند مطلب دایر کرده و در آن به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازد.

 


توانایی‌های جسمی ، علمی ، روانی و ... مورد نیاز و قابل توصیه:

 

رشته‌های علوم پزشکی بویژه سه رشته پزشکی ، پرستاری و مامایی نیاز به علاقه و احساس مسوولیت بسیار دارد . برای مثال یک ماما بدون عشق و علاقه لازم نمی‌تواند فریادهای ناشی از درد یک زائو را تحمل کند و پاسخگوی نیازهای او باشد.

 

 

فراموش نکنیم :

 

«رشته مامایی عشق و علاقه و صبر و حوصله بسیار بالا می‌خواهد چون یک خانم در حال زایمان شرایط بسیار حساسی دارد و بسیاری از حرفها یا حرکاتش در اختیار خودش نیست و یک ماما باید در حد امکان با صبر و حوصله بسیار به او آرامش و قوت قلب بدهد و توجه داشته باشد که مسوولیت جان دونفر یعنی مادر و جنین او را بر عهده دارد. همچنین یک ماما باید بسیار باهوش و نکته‌سنج باشد و از مقابل مسائل هرچند که کوچک باشد به سادگی نگذرد ، زیرا خیلی از مسائل یا علائم کوچکی که در هنگام بارداری یا زایمان ظاهرمی‌شود، در صورت عدم توجه می‌تواند خطرات جانی برای نوزاد یا مادر به دنبال داشته باشد.

 

همچنین دانشجوی این رشته باید تحمل خون و خونریزی، شب‌کاری و در کل کار در محیط بیمارستان را داشته باشد و به کار عملی نیز علاقه‌مند باشد چون دروس این رشته بیشتر عملی است و کمتر جنبه تئوری دارد. »

 

«در سالهای اخیر دانشجویان مستعد و خوبی وارد رشته مامایی می‌شوند اما متاسفانه بسیاری از دانشجویان شناخت دقیقی از این رشته ندارند. برای مثال نمی‌دانند که در ترم‌های اول باید در بیمارستان‌ کارها و خدمات ابتدایی پرستاری را انجام دهند و حتی گاهی اوقات به همین دلیل سرخورده می‌شوند و انصراف می‌دهند، در حالی که اگر با علاقه و عشق لازم وارد این رشته شوند، متوجه می‌شوند که مامایی رشته با ارزش و پراهمیتی است که از نظر معنوی می‌تواند انسان را به معنای واقعی کلمه راضی کند.»

 

دانشجوی مامایی باید از نظر جسمی و روحی سلامت کامل داشته و از روابط اجتماعی خوبی برخوردار باشد چون مشاوره و آموزش بخش مهمی از کار یک ماما است».

 

گفتنی است که رشته مامایی تنها از بین داوطلبان زن دانشجو می‌پذیرد.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر: (کارشناسی ارشد و ... )

 

کارشناسی ارشد مامائی ناپیوسته به اولین مقطع تحصیلی پس از کارشناسی گفته می‌شود. طول دوره کارشناسی ارشد حداقل ۲ سال و حداکثر ۳ سال است. دوره دکترای مامایی که پس از اتمام تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد، می‌توان به آن راه یافت به تازگی در شورای عالی برنامه‌ریزی تصویب شده است.

 

 

ماما ومسئولیت های حرفه ا ی ماما :

 

زنان در سنین مختلف به فرد ماهر دیگری که معمولاً یک زن است وابسته اند تا در طول زایمان همراهشان باشد. این فرد ماما است که معنی اصلی آن همراه زن می باشد. ومهارتهای او تلفیقی از هنرو علم است.

 

 

تعریف ماما ( midwife) :

 

ماما به شخصی اطلاق می شود که تحصیلات مامایی را در حد کارشناسی وکارشناسی ارشد برابر مقررات در مراکز آموزش داخلی و خارجی بپایان رسانیده و موفق به اخذ پروانه رسمی مامایی از مقامات صلاحیت دار مربوط شده باشد.


او باید قادر به نظارت، مراقبت و توصیه به زنان دردوران بارداری، زایمان و دوره بعد از زایمان، هدایت زایمانها با مسئولیت خود و مراقبت از نوزاد وشیرخوار و کودک زیر ۶ سال باشد. این مراقبت شامل پیشگیری، کشف حالات غیر طبیعی در مادر وکودک، فراهم ساختن کمکهای پزشکی و اجرای اقدامات اورژانس در نبود کمک پزشکی می باشد.


او وظیفه مهمی در مشاوره و آموزش بهداشت نه تنها برای زنان بلکه برای خانواده وجامعه دارد. کار ماما باید شامل آموزش دوران بارداری، آماده کردن والدین برای پذیرش وظایف پدری و مادری بوده و به تنظیم خانواده ومراقبتهای کودک وبعضی از موارد بیماریهای زنان گسترش یابد.


او می تواند در بیمارستانها، درمانگاهها ، واحدهای بهداشتی، منازل ( مشاوره مامایی و زایمان درمنزل ) و هر شکل دیگری از ارائه خدمات مامایی کار کند.

 

 

توجه :


وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می تواند بنا به نیاز سیستم شبکه و واحدهای تابعه زیر نظر مدیریت شبکه و متخصصین زنان و مامایی و کارشناسان مامایی پروانه دار از وجود کاردانهای مامایی استفاده خدمتی مورد نیاز را بعمل آورد.

 


مسئولیت های ماما :

 

۱ ـ صلاحیت :


هر ماما مسئول حفظ صلاحیت حرفه ا ی است . حدود فعالیت ماما به وضوح در قوانین مامایی و در کد شغلی مطرح شده است.


۲ ـ مسئولیت حفظ و نگهداری گزراش کتبی :


ماما ملزم به نگهداری و حفظ گزارش جزئیات است. گزارش ماما از آنچه که پزشک گزارش می کند جدا است. او باید تمام گزارشات، تاریخچه مامایی و تمام معاینات پیش از زایمان را که توسط خودش انجام شده است را حفظ نماید. در طول زایمان، گزارش مشاهدات ، معاینات واقدامات انجام شده ضروری هستند و باید تمام جزئیات به طور کامل شرح داده شوند زیرا وقایع سریعاً اتفاق می افتند. مدارک ثبت شده تولدها توسط ماماها مجموعاً در بیمارستانها حفظ و نگهداری می شوند.


تمام گزارشاتی که توسط ماما تهیه شده باید برای مدت زمانی که نباید کمتر از ۲۵ سال باشد, نگهداری شود. زیرا این گزارشات می تواند در مواقع دادخواهی یا شکایات بی مورد توسط افراد نسبت به اعمال انجام شده توسط ماما, او را یاری دهد.


۳ ـ مسئولیت در برابر خانواده :


از آنجا که ماماها در برخورد با بسیاری ازمسائل محرمانه خانواده ها هستند، لذا وظایف خاصی مثل راز دار بودن اهمیت فراوان و زیربنایی دارد. و باید هر فرد را بدون سرزنش نسبت به عقایدی که ممکن است با نظر شخص خودش مغایرت داشته باشد، بررسی کند.


۴ ـ مسئولیت در قبال حرفه :


باید در حفظ استانداردها وبهبود مراقبت ها رل فعالی داشته باشد.


لازمه وارد بودن درحرفه ، آگاهی از فعالیت های سازمانهای حرفه ای و هیئت های قانونی آن رشته است. وجهت عرضه بهترین مراقبت باید همیشه از نظر علمی خود را با یافته های جدید آشنا نگه دارد.


۵ ـ مسئولیت در مقابل جامعه :


ممکن است در موقعیت هایی قرارگیرد که بتواند موضوعاتی چون محرومیت اجتماعی، مکان نامناسب، تعصب نژادی، اثرات خشونت، پیشرفت شیوع بیماریها یا شیوع عفونتهایی مثل ایدز یا سل را روشن کند. مسئولیت او در این موقعیت ها می تواند آگاه سازی، در تجهیز و تدابیر ویژه ویا دادن مراقبتهای لازم باشد.


ماما ها از اعتماد جامعه نسبت به خود لذت می برند وهر مامایی باید به این اعتماد ارج نهاده ودر حفظ تداوم آن بکوشد.

 

 

نکته :


ماما هرگز و در هیچ موقعیتی نمی تواند مراقبت از مادر ونوزاد را ترک کند مگر انکه مامای دیگری حضور یابد. او ممکن است به نظرات استادانه و دخالت سایر تخصص ها نیاز داشته باشد. پزشک متخصص زنان، پزشک عمومی باید در مواقعی که موارد غیر طبیعی رخ داده است فرا خوانده شوند.

 

وقتی یک ماما پزشکی را برای کمک می طلبد، مسولیت مشکل بر عهده پزشک خواهد بود و او باید دستورات پزشکی را دنبال کند ولی ادامه مراقبت از مادر و کودکش حتی در مواقعی که پزشک مسئولیت را به عهده گرفته است . وظیفه او است.


به طور مشابه پزشک متخصص کودکان برای مراقبت از نوزاد دردسترس می باشد. متخصصین تغذیه ، فیزیوتراپ ها ، پرستاران و مدد کاران اجتماعی و مراقبین بهداشت سایر تخصص هایی هستند که ماما در موارد مناسب ممکن است به آنها رجوع کند.


 

ماما باید با مراجعین و همکاران خود و افرادی که درسایر تخصص ها مشغول هستند رابطه موثری بر قرار کند. و او قادر میشود که تمایلات و نقطه نظرات مراجعین خود را دریابد. مهارتهای مشاوره کردن ابزار مهمی است که به این مسئله کمک می کند.

منبع : بیتوته


وضعیت استخدام ماما در برخی کشورهای جهان

 

استرالیا – در بازه زمانی۵  سال گذشته میزان استخدام ماماها رشد۳.۳  درصدی داشته  و رشد بسیار زیاد در آینده برای آن پیش بینی می شود.

 

 

 

درآمد ماما در برخی از کشورهای جهان

 

استرالیا – متوسط درآمد سالانه این شغل۶۷.۲۰۰  دلار(قبل از کسر مالیات) می باشد.

 

انگلستان – متوسط درآمد سالانه این شغل در بخش دولتی برای افراد تازه کار۳۲.۵۰۰  دلار، افراد با تجربه۵۲.۰۰۰  دلار، افراد ارشد و مدیران تیم ها بین۴۶.۰۰۰  تا۶۱.۰۰۰  دلار و برای رتبه های عالی و مشاوره ای تا۱۰۲.۰۰۰  دلار می باشد.

منابع بیشتر

وضعیت درآمد و استخدام ماما - دنیای کار

info.donyayekar.ir › مشاغل › پزشکی ، خدمات درمانی و دارو
Translate this page
Jul 31, 2015 - اکنون نسخه اولیه راهنمای اطلاعات شغلی بازار کار ایران برای شغل ماما در دسترس شماست. امیدواریم با دریافت نظرات اساتید و صاحبنظران ارجمند و رفع ...

آشنایی با رشته و شغل مامائي – سایت پزشکان بدون مرز

www.pezeshk.us › اخبار مامایی
Translate this page
آشنایی با رشته و شغل مامائي. ۸۴۴۳۵۴۴۳۴.jpg. هدف. در هر لحظه ، نوزاد يا نوزاداني در گوشه و كنار دنيا متولد مي‌شوند. حادثه‌اي كه كثرت و قدمت آن باعث شده است تا عظمت اين ...

آشنایی با رشته و شغل مامائي - راسخون

rasekhoon.net › مقالات › پزشكي سلامت › پرستار ، بهورز ، ماما
Translate this page
آشنایی با رشته و شغل مامائي. هدف. در هر لحظه ، نوزاد يا نوزاداني در گوشه و كنار دنيا متولد مي‌شوند. حادثه‌اي كه كثرت و قدمت آن باعث شده است تا عظمت اين بزرگترين معجزه ...

معرفی رشته مامایی - بیتوته

www.beytoote.com/.../introducing-field-education-develompent.ht...
Translate this page
در مورد فرصت‌های شغلی رشته مامایی نظرات متفاوتی وجود دارد. عده‌ای معتقدند که در حال حاضر فرصت‌های شغلی مامایی بیشتر رشته‌های علوم پزشکی محدود و بسیار اندک ...

آشنایی با شغل ماما - ای استخدام

www.e-estekhdam.com/ماما/
Translate this page
Dec 31, 2014 - مامایی شغلی است که تجربه ای در حدود تاریخ بشریت دارد. مامایی یکی از زیرمجموعه‌های علوم پزشکی است که فعالیت هایی شامل آموزش بهداشت و ارائه ...

دلنوشته های یک دانشجوی مامایی...

www.midwife89b.blogfa.com/
Translate this page
من یک دانشجوی مامایی هستم و اینجا دفترچه خاطرات اینترنتی من هست .... اگه آینده ی شغلی رشته ی مامایی مد نظرتون هست باید بگم درسته حیطه ی کاری ما نسبت به ...

آینده شغلی و بازار کار رشته مامایی - علوم پزشکی

www.oloompezeshki.com/midwifery/market-work-mama.html
Translate this page
سایت علوم پزشکی(92/5/11): یک کارشناس ارشد مامایی به بازنگری سرفصل دروس مامایی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر تربیت ماماها در ...

بهم میگن مامایی رشته خوبی نیست و آینده نداره :: خانواده برتر

https://khbartar.blog.ir/.../بهم-میگن-مامایی-رشته-خوبی-نیست-و-آی...
Translate this page
Nov 7, 2015 - هم چنین طبق کارنامه سبز در رشته مامایی هم در یکی از دانشکده های خوب علوم پزشکی قبول شدم ... اما وضع شغل و بازار کار برای رشته ی شیمی خیلی بده!

فلفل - آشنایی با شغل مامایی

felfeljoon.blogfa.com/post-50.aspx
Translate this page
1- عنوان شغل : زنان و مامایی 2- تعریف شغل : ماما یعنی پزشکی که به مشاوره قبل ،‌بعد و هنگام ازدواج ، آموزش نحوه تنظيم خانواده، مراقبت در دوران بارداري، زايمان طبيعي و ...

يک علامت سوال روبروي وضعيت اشتغال فارغ التحصيلان مامايي

www1.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100004179847
Translate this page
شیرین اضافه می کند: الان فارغ التحصیلان رشته مامایی در وضعیت نامناسبی هستند .... شما هم اگر قصدتان از دانشگاه رفتن ، پیدا کردن جایگاهشغلی خوبی در آینده است ...

ماماها نمی‌خواهند پرستار شوند - جام جم آنلاین

jamejamonline.ir/online/.../ماماها-نمی‌خواهند-پرستار-شوند
Translate this page
Mar 6, 2014 - آخرین تصمیم وزارت بهداشت برای به‌کارگیری ماماها در شغل پرستاری هر روز ... ماماها نگران شغل‌ خود هستند، نگران این که بتدریج مامایی از بین برود و همه ...

UranusNet مستندات ارتقارتبه به عالی شغل مامایی

uranusnet.test.com/prod-208236-مستندات+ارتقارتبه+به+عالی+ش...
Translate this page
هدف از علم مامایی سلامت مادر و نوزاد است. در گذشته نه چندان دور اطلاعات درباره سلامت جنین منحصر به شنیدن صدای قلب جنین و رشد ظاهری رحم بود. هرچند این دو علایم به نوبه ...

مهاجرت به کانادا : نکاتی اجمالی درباره شغل مامایی در کانادا: قسمت اول

https://www.parscanada.com/contents.aspx?pID=1074
Translate this page
Sep 21, 2010 - در ادامه معرفی کوتاه مشاغل در کانادا، این بار به رشته شغلی مامایی که از سوی تعدادی از مخاطبان درباره آن پرسش‌هایی مطرح شده بود می&zwnj ...

حکایت زایمان ماماها در بیمارستان‌های پایین شهر/قشنگ‌ترین شغل ... - تسنیم

https://www.tasnimnews.com/.../حکایت-زایمان-ماماها-در-بیمارستان-ها...
Translate this page
حکایت زایمان ماماها در بیمارستان‌های پایین شهر/قشنگ‌ترین شغل ولی دریغ از حمایت. شناسه خبر: 520022 سرویس: اجتماعی. ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۰. ماما ...

ایرنا بررسی می کند : جایگاه مامایی در ایران کجاست ؟

www.kums.ac.ir/.../ایرنا-بررسی-می-کند-جایگاه-مامایی-در-ایران-ک...
Translate this page
Oct 18, 2009 - به گزارش خبرنگار ایرنا طبق مطالعات انجام شده، شغل مامایی در ایران با وجود قدمتی حدود 80 ساله اما تجربه ای به اندازه عمر بشر دارد، حرفه ای که ...

بانک مقالات فارسی - شغل مامايي

parsmaghale.blogfa.com/post-51.aspx
Translate this page
آشنايي با شغل مامايي: 1- عنوان شغل : زنان و مامايي. 2- تعريف شغل : ماما يعني پزشکي که به مشاوره قبل ،‌بعد و هنگام ازدواج ، آموزش نحوه تنظيم خانواده، مراقبت در دوران ...

شغل مامایی - مرکز تبلیغات آگهی جور

kelidfa.ir/شغل%20مامایی/tag-10064948/
Translate this page
شغل مامایی-پذیرش تحصیلی وکسب موقعیت شغلی مناسب.تحویل در محل.

می خواهم ماما شوم | های شاپ

hishop.center/product/بازارکار-شغل-مامایی-در-ایران/
Translate this page
 Rating: 4 - ‎1 vote
Jul 2, 2014 - آنچه شما باید در مورد بازار کار، وضعیت درآمدی، شرایط و محیط کار و سایر عوامل مؤثر بر شغل مامایی در ایران بدانید، تا برای انتخاب رشته، انتخاب شغل ...

ایرنا - سایه محدودیتهای استخدامی بر سر شغل مامایی

www.irna.ir/fa/News/81666084/
Translate this page
Jun 30, 2015 - شهرکرد- ایرنا-محدودیت استخدامی و جذب نکردن دانش آموختگان رشته مامایی، این شغل حیاتی را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است.

معرفی کامل شغل مامایی – کسب درآمد از اینترنت در ایران

3039.ir › معرفی مشاغل
Translate this page
Nov 16, 2015 - شغل مامایی پیشینه ی تاریخی دارد و در طول تاریخ شغل مقدسی بوده است.افرادی که به , به دنیا آوردن نوزاد علاقه مند هستند و قصد د ارند مامایی را برای ...

تحقیق در مورد معرفی رشته و شغل مامایی - فروش فایل های ناب - آبتین بلاگ

dlfile.abtinblog.com/.../تحقیق+در+مورد+معرفی+رشته+و+شغل+ماما...
Translate this page
تحقیق آشنایی با رشته و شغل مامائي. در هر لحظه ، نوزاد يا نوزاداني در گوشه و كنار دنيا متولد مي‌شوند. حادثه‌اي كه كثرت و قدمت آن باعث شده است تا عظمت اين بزرگترين ...

Fars News Agency : استرس نجات جان دو انسان پیامد شغل مامایی

www.farsnews.com/printable.php?nn=13930215001217
Translate this page
May 5, 2014 - فارس گزارش می‌دهد استرس نجات جان دو انسان پیامد شغل مامایی استرس ناشی از نجات جان دو انسان همواره جزو جدایی‌ناپذیر شغل مامایی است. به گزارش ...

همه مشکلات ماما شدن در ایران - مشرق نیوز

www.mashreghnews.ir/news/306203/همه-مشکلات-ماما-شدن-در-ایران
Translate this page
May 3, 2014 - خير بر خلاف آنچه شما تصور مي کنيد در حالي که شغل مامايي حرفه اي است که همواره با جان ۲ نفر سرو کار دارد و اموري همچون تمامي مراقبت هاي عادي دوران ...

شیرینی صدای گریه ،سختی کار را از تن بیرون می کند/ شغل مامایی به ...

zanemruz.ir/.../شیرینی-صدای-گریه-،سختی-کار-را-از-تن-بیرون-...
Translate this page
Jul 31, 2016 - مشکل ما این هست که با این همه استرس وسختی ،کار ما جزومشاغل سخت تعریف نشده است چرا که تحمل این شغل، بیشتراز25 سال بسیار سخت است اما با ...

بروشور شغل مامایی - خانه

uni-thesis.ir/index.php/DetailSellFiles/showDetail/190
Translate this page
بروشور شغل مامایی. 2000 تومان. شما می‌توانید توسط تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب خرید خود را انجام داده و بلافاصله بعد از خرید آن را دریافت نمایید. خرید و دانلود.

پاسخ به خرافه ای درمورد شغل مامایی - آپارات

www.aparat.com/v/g7CVT/پاسخ_به_خرافه_ای_درمورد_شغل_مامایی - Translate this page
Oct 1, 2016 - کتاب الله و عترتی شبکه جهانی ولایت 096400 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات (احکام،اعتقادی،قرآنی،اخلاقی و مشاوره)حجت الاسلام وحید پورشبکه ...

شغل مامایی | ساتین

saten.ir/tag/شغل-مامایی/ - Translate this page
May 29, 2016 - ساعت ١١ صبح، حوالی خیابان قزوین، وارد پایگاه سلامت می‌شوم. از مسئولی که پشت میز پذیرش نشسته، سراغ ماما را می‌گیرم، او می‌گوید: «ماما برای چه ...

آشنایی با شغل حساس مامایی | ملایر گشت

www.malayergasht.com/posts/view/.../آشنایی-با-شغل-حساس-مامایی
Translate this page
Mar 21, 2017 - شغل مامایی تاریخی به قدمت تاریخ بشر دارد. حرفه مامایی زیر شاخه علوم پزشکی می باشد و بطور کلی شامل فعالیت هایی همچون بهداشت بانوان، ارائه ...

مامائی، شغلی معلق میان پزشکی و پرستاری-سایت خبری تحلیلی زندگی ...

zendegisalem.ir/visitorpages/show.aspx?IsDetailList=true...660...
Translate this page
Jan 31, 2014 - با توجه به نرخ رشد جمعيت كشور، نبايد ماماي بيكار داشته باشيم و بيكار بودن ماماها ... یعنی مشکلات حرفه مامائی، جهانی است چرا که این شغل فی ما بین ...

همیشه با وضو بر بالین بیمارانم حضور داشته ام/مامایی شغل نیست بلکه ...

www.khavarestan.ir/.../همیشه-با-وضو-بر-بالین-بیمارانم-حضور-دا...
Translate this page
May 4, 2016 - امروز بیش از هر زمانی جهان به ماما نیاز دارد و وقتی که صدای نوزاد در اطاق پرهیاهوی زایمان می پیچد،تمام هوش و حواس ماما به این است که سلامت کودک را حفظ ...

سایه محدودیتهای استخدامی بر سر شغل مامایی - تحصیل 24

news.tahsil24.com › دسته‌بندی نشده
Translate this page
Jun 30, 2015 - سایه محدودیتهای استخدامی بر سر شغل مامایی ... و جذب نکردن دانش آموختگان رشته مامایی، این شغل حیاتی را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است.

سازمان ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی - خانه

iliadint.com/fa/.../340-سازمان_ارزیابی_مدارک_پرستاری_و_مامایی
Translate this page
سازمان ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی, انجمن های صنفی یا سازمان های ارزیابی شغلی, مهاجرت به استرالیا, , انجمن پرستاری و ماماییاسترالیا وظایف بسیاری بر عهده دارد ...

مستندات ارتقارتبه به عالی شغل مامایی - بلاگجو

seofile.byn.blogjoo.com/view566682.html
Translate this page
مستندات ارتقارتبه به عالی شغل مامایی. مستندات ... به عالی شغل مامایی. هدف از علم مامایی سلامت مادر و نوزاد است. ... پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید .

ارزیابی ارگونومیک ریسک ابتلا به اختلالات اسکلتی- عضلانی در شغل ...

unmf.umsu.ac.ir/article-1-1806-fa.html - Translate this page
by زمانیان - ‎2014 - ‎Related articles
ارزیابی ارگونومیک ریسک ابتلا به اختلالات اسکلتی- عضلانی در شغل مامایی به ... اختلالات اسکلتی-عضلانی (MSDs)، یکی از عوامل شایع آسیب‌های شغلی است که به ...

سختی کار ماماها تایید شد/ حضور ماما به جای پرستار در بخش زایمان ...

www.mehrnews.com/.../سختی-کار-ماماها-تایید-شد-حضور-ماما-به-جا...
Translate this page
May 3, 2015 - وی به موضوع لحاظ شدن سختي كار براي گروه مامايي اشاره كرد و گفت: گروه‌هاي ديگري نيز درخواست دارند تا شغل شان به عنوان شغل سخت و زيان آور ...

معرفی رشته مامایی - مشاوره و برنامه ریزی کنکور 96

doctorronaghi.ir/معرفی-رشته-مامایی/
Translate this page
Oct 17, 2016 - شاید حرفه و شغل مامایی از اینجا بوده که شروع به رشد کرده است و امروزه حرفه ای علمی و با دانش روز است و دیگر اثری از گذشته ی آن پیدا نیست .

چگونه می توان یک ماما شد ؟ | ویکی چجوری

wikichejoor.ir/چگونه-می-توان-یک-ماما-شد-؟/
Translate this page
Nov 13, 2016 - اگر عاشق بچه ها و کمک کردن در به دنیا آوردن آنها هستید، مامایی می تواند شغلی عالی برایتان باشد.ماما باید مهارتهای ارتباطی خوب، اعتماد به نفس و آرامش ...

معرفی رشته‌ی مامایی از دید یک کارشناس - کانون فرهنگی آموزش قلم چی

www.kanoon.ir › معرفی رشته ها با رتبه های برتر › رشته های تجربی
Jul 21, 2013 - یک ماما باید بسیار باهوش و نکته‌سنج باشد و از مقابل مسائل هرچند که کوچک باشد به سادگی نگذرد ، زیرا خیلی از مسائل یا علائم کوچکی که در هنگام ...

تحقیق در مورد معرفی رشته و شغل مامایی | مرجع جستجوی فایل های دانلودی

bodofile.com/تحقیق-در-مورد-معرفی-رشته-و-شغل-مامایی/
Translate this page
تحقیق در مورد معرفی رشته و شغل مامایی. لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب* فرمت فايل:Word (قابل ويرايش و آماده پرينت) تعداد صفحه: 11 فهرست مطالب: ...

آینده شغلی دانشجویان مامایی مبهم است - ایسنا

www.isna.ir/news/.../آینده-شغلی-دانشجویان-مامایی-مبهم-است
Translate this page
May 29, 2015 - یک دانشجوی مامایی دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دانشجویان رشته مامایی آینده شغلی مبهمی دارند، گفت: امیدی به آینده شغلی ندارم چرا ...

باعرض سلام وخسته نباشید همان طور که مستحضرید شغل مامایی بسیا ...

fa.petitions24.com/forum/post/4263934 - Translate this page
Oct 28, 2016 - باعرض سلام وخسته نباشید همان طور که مستحضرید شغل مامایی بسیار حساس است ونیاز به دقت تمرکزوآرامش دارد وبسیار مهم است اما با مراقب سلامت ...

شغل مامایی - نبض کنکور

www.nabzkonkur.ir/tag/شغل-مامایی/
Translate this page
Mar 16, 2017 - دوره کارشناسی مامایی که در ایران مختص خانمهاست، یکی از دوره‌های آموزش عالی گروه پزشکی است که هدف آن تربیت کارشناسان متعهد در زمینه آموزش و ...

فرصت های شغلی رشته مامایی - بانکی

banki.ir/sina/11089-فرصت-های-شغلی-رشته-مامایی
Translate this page
آینده شغلی ، بازار کار ، درآمد: در مورد فرصت‌های شغلی رشته مامایی نظرات متفاوتی وجود دارد. عده‌ای معتقدند که در حال حاضر فرصت‌هایشغلی مامایی بیشتر رشته‌های علوم ...

بازار کار و فرصت های شغلی مامایی | مامایی - موسسه علوم پزشکی سنا

www.sanapezeshki.com/midwifery/labor-market-career-opportuniti...
Translate this page
بازار کار مامایی فرصت های شغلی مامایی خدمات مامایی خدمات بهداشتی درمانی درباره رشته مامایی.

همه چیز درباره شغل مامایی - خانه

padsha.com/tag/همه-چیز-درباره-شغل-مامایی
Translate this page
پنجشنبه ، ۱۹ اسفند ۹۵. همه چیز درباره شغل مامایی. همه چیز درباره ی ورزش بسکتبال · همه چیز درباره ی ورزش بسکتبال ورزش بسکتبال يک بازي گروهي و هيجان آوري است ...

سایه محدودیتهای استخدامی بر سر شغل مامایی | خبر فارسی

khabarfarsi.com/ext/13321428 - Translate this page
Jun 30, 2015 - به گزارش ایرنا، شغل مامایی در ایران با وجود قدمت 80 ساله خود تجربه ای به اندازه عمر بشر دارد، حرفه ای که فعالیتهایش برغم نادیده گرفته شدن بسیاری ...

كار بعنوان پرستار يا ماما در انگلستان - کار در کانادا

www.kap-services.com/.../كار-بعنوان-پرستار-يا-ماما-در-انگلستان
Translate this page
کار بعنوان پرستار یا ماما در انگلستان. مانند بسیاری از کشور های دیگر بر طبق قوانین مهاجرتی کار به عنوان پرستار یا ماما بدون ثبت در بریتانیا و یا دادن اطلاعات ...

درآمد و بازار کار رشته مامایی سال 95 - مشاوره تحصیلی

sabztadris.ir › انتخاب رشته › معرفی رشته ها
Translate this page
Aug 12, 2016 - دارآمد و بازار کار رشته مامایی آینده شغلی رشته مامایی در سال 95 - 96 به همراه جدول دانشگاه های ارائه دهنده گرایش های کارشناسی ارشد.

معنی مامایی | لغت‌نامه دهخدا

https://www.vajehyab.com/dehkhoda/مامایی
Translate this page
معنی واژهٔ مامایی در لغت‌نامه دهخدا به فارسی، انگلیسی و عربی از واژه‌یاب. ... مامایی . (حامص ) قابلگی . (ناظم الاطباء). شغل ماما. قابلگی . پیشداری . مام نافی . پازاجی .

هدف از برگزاری نشست پرسش و پاسخ، آشنایی با شغل مامایی است ...

pana.ir/news/467012 - Translate this page
Feb 23, 2016 - مشاور آموزشگاه متوسطه اول فدک رودان گفت: هدف از برگزاری نشست پرسش و پاسخ ، آشنایی دانش آموزان با شغل مامایی و اینکه چه رشته تحصیلی را باید ...

وبلاگ پرستاری و مامایی شهید بهشتی و اراک - امن ترین شغل! *** در ...

www.nurse21.blogfa.com/post-42.aspx
Translate this page
برای بیشتر افراد در آمریکا و سراسر جهان، امنیت شغلی یک نگرانی دائم است. برای برندا برینکلی، امنیت شغلی هیچ وقت موضوعی نگران کننده ای نبوده است.

تحقیق - آشنایی با رشته و شغل پرستاري

gilane-ma1.blogfa.com/post-1123.aspx
Translate this page
آشنایی با رشته و شغل پرستاري. مقدمه. اين برداشت كه پرستاري به معناي مراقبت كردن از بيمار است، تا حدودي درست مي‌باشد. البته مراقبت تنها شامل تزريق يا پانسمان ...

آشنایی با شغل ماما و متخصص بیماری های زنان | ایران استخدام

iranestekhdam.ir/آشنایی-با-شغل-ماما-و-متخصص-بیماری-های-ز/
Translate this page
Mar 17, 2015 - ایران استخدام: سایت ایران استخدام در این صفحه اطلاعات مفیدی در رابطه با “معرفی شغل ماما و متخصص بیماری های زنان” خدمت آن دسته از عزیزان علامند به ...

صحبت نو - مامايي تنها يك شغل نيست بلكه يك وظيفه ارزشمند است كه با ...

www.sohbateno.ir/.../مامايي-تنها-يك-شغل-بلكه-وظيفه-ارزشمند-ع...
Translate this page
Jan 24, 2017 - جشن دانش آموختگي 40 نفر از دانشجویان رشته مامايي دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد. به ...

مشکلات ماماها در ایران - ویستا

vista.ir › کامپیوتر و اینترنت › سایر
Translate this page
May 14, 2006 - نایب رئیس جمعیت مامایی معتقد است مشكلات موجود بر باد رفتن هزینه و نارضایتی شغلی این افراد را به همراه داشته است. با وجود چنین مشكلاتی هنوز ...

[PDF]ماما مسئول شرح وظایف پست سازمانی

vchmedical.ajums.ac.ir/_vchmedical/documents/مسئول%20ماما.pdf
Translate this page
شرح وظایف ماما مسول طبق نامه شماره. 11416. 5/. /الف تاریخ. 92. /5/. 08. -9. واحد سازمانی : بیمارستان. -6. محل جغرافیایی خدمت : زایشگاه. -4. عنوان پست/شغل : ماما مسئول.

وبدا خلیج فارس - اخبار > مراسم روز جهانی ماما در شهرستان بندرخمیر ...

hums.ac.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=9&pageid=607...
Translate this page
به مناسبت روز جهانی ماما مراسمی با هدف تجلیل از فعالین عرصه سلامت و تقدیر از ماماهای ... وی به اهمیت شغل مامایی پرداخت و خاطرنشان شد: تولد و آغاز زندگی با زحمت ماماهای ...

رشته مامایی؛ رشته ای آشنا که نمی شناسیم > Mobtakeran مبتکران ...

mobtakeran.com/Default.aspx?tabid=3950&articleType...
Translate this page
Aug 5, 2014 - بنابراین شغل مامایی از جمله مشاغلی است که سابقه‌ بسیار زیادی دارد. دانش مامایی ادامه و دنباله مامایی سنتی نیست، بلکه دانشی است که بر مشاهده، ...

تجلیل از ماماهای نمونه سازمان تأمین‌اجتماعی - سازمان تامین اجتماعی

www.tamin.ir/News/Item/4910/2/4910.html?...
Translate this page
شانزدهم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در مراسمی که به مناسبت روز جهانی ماما و با حضور دکتر ... دکتر همتی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی و قرار گرفتن شغل مامایی در ردیف مشاغل ...

آخرین درصد و رتبه های قبولی برای مامایی (روزانه) - حامی

www.hamiteam.ir/آخرین-درصد-رتبه-های-قبولی-مامایی/
Translate this page
Feb 24, 2017 - در مورد فرصت‌های شغلی رشته مامایی نظرات متفاوتی وجود دارد. عده‌ای معتقدند که در حال حاضر فرصت‌های شغلی مامایی بیشتر رشته‌های علوم پزشکی ...

معاونت درمان - شرح وظايف مامايي

darman.umsha.ac.ir/index.aspx?siteid=15&pageid=6561
Translate this page
شرح وظايف ماماييماما به شخصي اطلاق مي شود که تحصيلات مامايي را در حد کارشناسي و کارشناسي ارشد برابر مقررات در مراکز آموزش داخلي و خارجي به پايان رسانيده و ...

مامایی

mamaie.persianblog.ir/
Translate this page
در مورد فرصت های شغلی رشته مامایی نظرات متفاوتی وجود دارد.عده ای معتقدند که درحال حاضر فرصت های شغلی مامایی بیشتر رشته های علوم پزشکی محدود وبسیار اندک ...

www.abdivand.blogfa.com - معرفی رشته ی مامایی

www.abdivand.blogfa.com/post-26.aspx
Translate this page
در مورد فرصت‌های شغلی رشته مامایی نظرات متفاوتی وجود دارد. عده‌ای معتقدند كه در حال حاضر فرصت‌های شغلی مامایی مانند بیشتر رشته‌های علوم پزشكی محدود و بسیار اندك ...

10 رشته محبوب و پرطرفدارتر رشته‌ های گروه علوم تجربی را بشناسید ...

www.iscanews.ir › دانشگاه › دانش و آموزش
Translate this page
Jul 30, 2016 - در واقع آنها نمی‌دانند که نه تنها شغل یک فارغ‌التحصیل داروسازی، داروفروشی نیست ..... در مورد فرصت‌های شغلی رشتهمامایی نظرات متفاوتی وجود دارد.

درامد ماهيانه شغل مامايي - اخبار ایران و جهان

newsreaders.ir/search/?q=درامد+ماهيانه+شغل+مامايي
Translate this page
درامد ماهيانه شغل مامايي. استخدام کاردان یا ... و مزایا نیازمندیم. نوشته استخدام کاردان یا کارشناس مامایی یا بهداشت خانواده در منطقه یک تهران اولین بار در ایران استخدام .

رشته و شغل مامایی - اطلاعات جامع زنان و مامایی

obstetrician.blogfa.com/cat-1.aspx
Translate this page
Nov 17, 2009 - اطلاعات جامع زنان و مامایی - رشته و شغل مامایی - - اطلاعات جامع زنان و مامایی.

گروه مامايي - دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور

iau-neyshabur.ac.ir/Index.aspx?tempname=mamayee&lang...
Translate this page
برنامه كارآموزي دانشجويان مامايي نيمسال اول ۹۶-۹۵ · اطلاعيه مربوط به مربيان باليني ... تقويم آموزشي · چارت كارشناسي مامايي ورودي ۹۲ ... آشنایی با رشته و شغل مامائي ...

مشخص نبودن جایگاه ماماها ، مهمترین دغدغه قشر مامائی/ مامائی، شغلی معلق ...

meraatnews.com/node/58982
Translate this page
به گزارش خبرنگار مرآت، امروز بیش از هر زمانی جهان به « ماما » نیاز دارد . وقتی صدای نوزاد در اتاق پرهیاهوی زایمان می پیچد تمام هوش و حواس یک ماما به این است که سلامت ...

رزومه های کاری گروه شغلی پزشکی ، پرستاری ، مامایی

www.parscv.com/Groups_cvs.aspx?c=1001
Translate this page
عنوان شغلی : روانشناس. مدرک تحصیلی : لیسانس, رشته تحصیلی : روانشناسی ... عنوان شغلی : ماما / مامايي / پيرا پزشكي. مدرک تحصیلی : فوق دیپلم, رشته تحصیلی :

جامعه مامایی در دست‌اندازهای طرح تحول سلامت | انوار دانش

anvardanesh.ir/news/جامعه-مامایی-در-دست‌اندازهای-طرح.../5963.html
Translate this page
Oct 14, 2015 - زیرا برای چنین پدیده بزرگی تنها در موارد معدودی وسایل مامایی کمکی ... این رشته گفته بود سخت بودن شغل در گروهمامایی را تایید کرده‌‌ایم اما اجرای آن ...

آشنایی با رشته های مختلف تجربی - مهدی شاکریان - ریاضی کنکور تجربی

www.sebghatebartar.com/.../آشنایی-با-رشته-های-مختلف-ویژه-دانش...
Translate this page
Jul 22, 2013 - آنها نمی‌دانند که شغل فارغ‌التحصیل داروسازی، دارو فروشی نیست و حتی هدف این رشته ...... در مورد فرصت‌های شغلیرشته مامایی نظرات متفاوتی وجود دارد.

مهاجرت ماما به استرالیا - Delta Immigration Consulting Group

deltaimmigration.com.au/ir/Midwife/254111.htm
Translate this page
(Midwife) مهاجرت ماما به استرالیا. :مشاغل موجود. :عناوین شغلی مشابه. :تخصص ها. میانگین تقریبی حقوق سالانه ماما در استرالیا دلار استرالیا می باشد ...

[PDF]ﺑﺮرﺳﯽ رﺿﺎﯾﺖ ﺷﻐﻠﯽ ﻣﺎﻣﺎﻫﺎی ﺷﺎﻏﻞ - فصلنامه حیات - دانشگاه علوم پزشکی تهران

hayat.tums.ac.ir/article-1-242-en.pdf
Translate this page
by T Mirmolaei - ‎2005 - ‎Cited by 34 - ‎Related articles
ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﺆﺛﺮی ﺑﺮدارﻧﺪ. رﺿﺎﯾﺖ ﺷﻐﻠﯽ، ﻣﺎﻣﺎ، ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓﺮدی واژهﻫﺎی ﮐﻠﯿﺪی: ﻧﻮﯾﺴﻨﺪه ﻣﺴﺆول ﻣﻘﺎﻟﻪ: ﺗﻬﺮان - ﻣﯿﺪان ﺗﻮﺣﯿﺪ - داﻧﺸﮑﺪه ﭘﺮﺳﺘﺎری وﻣﺎﻣﺎﯾﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺗﻬﺮان. ∗. ﺗﻠﻔﻦ و ﻧﻤﺎﺑﺮ: 66933600.

مقاله بررسی جایگاه و نقش ماما در ارتقاء سطح بهداشت خانواده - سیویلیکا

www.civilica.com/Paper-NCFAMILYHEALTH01-NCFAMILYHE...
Translate this page
مقاله بررسی جایگاه و نقش ماما در ارتقاء سطح بهداشت خانواده, در اولین همایش ملی ... باشد، اهمییت به شغل مامایی از آن جهت مورد توجه قرار گرفته است که ماما به عنوان شخصی ...

سايت مامايي - فرم ثبت نام

mama.behdasht.gov.ir/?siteid=436&pageid=53973
Translate this page
لطفا اطلاعات خود را در سه بخش اطلاعات فردی و شغلی و دانشجویی به طور کامل درج نمایید: الف- ثبت اطلاعات فردی. نام: *, نام خانوادگی: * نام پدر: *. شماره شناسنامه :

نسیم آنلاین | مامایی، دستی مهربان در امتداد مسیر خلقت است

nasimonline.ir/print/2028629
Translate this page
May 4, 2016 - معصومه نژادمقدم، کار‌شناسی مامایی با اشاره به اینکه ۹ سال سابقه خدمت در بخش زایمان یک بیمارستان دولتی را دارد، دلیل انتخاب این شغل را عشق و علاقه ...

[PDF]اصل مقاله (310 K)

ijogi.mums.ac.ir/article_1861_81244791d8788a75098abcef856b3...
Translate this page
by هاشمی نژاد - ‎2013 - ‎Related articles
اين اتفاق بزرگ، شغل مامايي را. به عنوان يك شغل مهم و حیاتي مطرح كرده است . حرفه. مامايي. از جمله مشاغلي است كه بر مبناي. اعتقادات ديني و عرفي كشورمان، با تمام ...

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان: افزایش سزارین شغل مامایی را ...

www.ghatreh.com/.../مدیر-گروه-زنان-دانشگاه-علوم-پزشکی-گیلان... - Translate this page
May 4, 2014 - مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: افزایش سزارین، ماماها و شغل مامایی را کمرنگ کرده است. - مریم اصغرنÛ.

پرداخت هزار کرون اضافی برای حل کمبود ماما در استکهلم - رادیو سوئد ...

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel...
Translate this page
در سوئد، بیش از نیمی از ماماها به طور نیمه وقت کار می کنند. در پرسشی که از آنها صورت گرفته عنوان کرده اند که این شغل بسیار پر مسئولیتی ست و آنها قادر به کار تمام ...

آنا | جشن دانش‌آموختگی 40 دانشجوی مامایی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان ...

ana.ir › واحدهای دانشگاه آزاد › فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد
Translate this page
Jan 24, 2017 - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان اظهار کرد: «مامایی فقط یک شغل نیست بلکه وظیفه‌ای ارزشمند همراه با عشق و ایمان است.»

آشنایی با رشته مامایی - ایران مدرس

www.iranmodares.com/article-index.php?ID=138
Translate this page
در مورد فرصت‌های شغلی رشته مامایی نظرات متفاوتی وجود دارد. عده‌ای معتقدند که در حال حاضر فرصت‌های شغلی مامایی بیشتر رشته‌های علوم پزشکی محدود و بسیار اندک ...

مامایی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/مامایی
Translate this page
مامایی یا قابلگی از «علوم پزشکی و بهداشت» است و به بارداری و زایمان می‌پردازد. ... در گذشته در بخش‌هایی از خاورمیانه کسانی که به شغلقابلگی مشغول بودند، عمل ختنه ...

رسالت شغلی امور مامایی - دانشگاه علوم پزشکی گلستان - معاونت درمان

https://goums.ac.ir/find.php?item=13.7079.8698.fa
Translate this page
رسالت شغلی واحد مامایی. ارتقای سطح سلامت مادران ونوزادان وکاهش مرگ ومیر ومعلولیت مادران ونوزادان و بهبود کیفیت ارائه مراقبتهایمامایی دراستان. اهداف اختصاصی:.

[PDF]The Midwifery Students' Opinion about their Professional Future - SID

www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/3004713930111.pdf
Translate this page
دﯾﺪﮔﺎه داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻣﺎﻣﺎﯾﯽ در زﻣﯿﻨﻪ. ي. آﯾﻨﺪه. ي. ﺷﻐﻠﯽ رﺷﺘﻪ. ي. ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ. ﺷﺎن. ﺷﯿﻮا ﻋﻠﯿﺰاده. *: ﻋﻀﻮ ﻫ. ﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ، ﮔﺮوه ﻣﺎﻣﺎﯾﯽ، داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ واﺣﺪ رﺷﺖ، رﺷﺖ، اﯾﺮان . آﺳﯿﻪ ﻧﻤﺎزي. : ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ، ﮔﺮوه ...

هدف از برگزاری نشست پرسش و پاسخ. آشنایی با شغل مامایی است

pana-roudan.mihanblog.com/.../هدف%20از%20برگزاری%20نشست...
Translate this page
مشاور آموزشگاه متوسطه اول فدک رودان گفت: هدف از برگزاری نشست پرسش و پاسخ ، آشنایی دانش آموزان با شغل مامایی و اینکه چه رشته تحصیلی را باید دنبال کنند.

به مناسبت روز ماما / گفتگو با قدیمی ترین مامای شهر | لاهیجان

www.lahidjan.com/.../به-مناسبت-روز-ماما-گفتگو-با-قدیمی-ترین...
Translate this page
May 4, 2013 - به مناسبت روز ماما/ گفتگو با قدیمی ترین مامای شهر پایگاه خبری تحلیلی لاهیجان : آیا مامایی شغل سختی است؟ بله - مامایی شغلی استرس زاست , زیرا ...

عوامل مرتبط با انگیزش شغلی، حرفه مامايي از دیدگاه دانشجويان دانشگاه ...

eprints.arums.ac.ir/2435/
Translate this page
by ارفعی
Nov 2, 2011 - ارفعی, کتایون ، علی اکبری, صدیقه ، شهباززادگان, سمیرا (1389) عوامل مرتبط با انگیزش شغلی، حرفه مامايي از دیدگاه دانشجويان دانشگاه های علوم ...

تشکیل سازمان نظام مامایی حلال مشکلات پیش روی جامعه مامایی کشور ...

www.icana.ir/Fa/News/195831
Translate this page
May 8, 2012 - محسنی بندپی خاطرنشان کرد:رفع مشکلات جامعه مامایی با حضور در ... درمان یک کمیسیون تخصصی است و شناخت کلی نسبت به شغل مامایی و لزوم توجه ...

وضع حمل «نظام سلامت» بدون «ماما»! - قدس آنلاین | پایگاه خبری - تحلیلی

qudsonline.ir/news/197870/وضع-حمل-نظام-سلامت-بدون-ماما
Translate this page
Mar 18, 2014 - در طرح پزشک خانواده نسخه 02 نیز ماما در جایگاه واقعی خود قرار نگرفت و حالا هم با طرح موضوعاتی از جمله تغییرشغل ماما به پرستار، با گذراندن واحدهای ...

معرفی رشته مامایی - کنکور کمک

konkurkomak.ir/معرفی-رشته-مامایی/
Translate this page
Aug 5, 2016 - شغل مامایی هم از قدیمی ترین شغل هاست.ولی رشته مامایی امروز علمیه که برای آموزش، مشاهده،تشخیص و درمان هست. این رشته یکی از زیر مجموعه های علوم ...

جامعه مامایی در دست‌اندازهای طرح تحول سلامت - حرف پزشکی - سلامت نیوز

www.salamatnews.com › جامعه پزشکی › حرف پزشکی
Translate this page
Oct 14, 2015 - زیرا برای چنین پدیده بزرگی تنها در موارد معدودی وسایل مامایی کمکی ... و متخصصان این رشته گفته بود سخت بودنشغل در گروه مامايي را تاييد ...

مستندات ارتقارتبه به عالی شغل مامایی # وبلاگ یاد

varzeshonline.weblogyad.xyz/page-19257
Translate this page
مستندات ارتقارتبه به عالی شغل مامایی هدف از علم مامایی سلامت مادر و نوزاد است. در گذشته نه چندان دور اطلاعات درباره سلامت جنین منحصر به شنیدن صدای قلب جنین و رشد ...

نارضایتی ۶۵ درصد از پرستاران ایران از شرایط شغلی | جامعه | DW.COM ...

www.dw.com/fa-ir/نارضایتی-۶۵-درصد...شغلی/a-18168312
Translate this page
Jan 2, 2015 - سازمان نظام پرستاری ایران با همکاری "دانشکده پرستاری و مامایی" دانشگاه تهران، پروهشی را در سال ۱۳۹۲ در مورد میزان رضایت‌مندی پرستاران ایران انجام ...

تحقیق در مورد معرفی رشته و شغل مامایی - 11gig.ir

download2.11gig.ir/product/616955
Translate this page
تحقیق در مورد معرفی رشته و شغل مامایی لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب* فرمت فايل:Word (قابل ويرايش و آماده پرينت) تعداد صفحه: 11 فهرست مطالب: مقدمه.

شغل مامایی – کافی نت آسنا

asenacn.ir/tag/شغل-مامایی/
Translate this page
Mar 20, 2017 - اگر عاشق بچه ها و کمک کردن در به دنیا آوردن آنها هستید، مامایی می تواند شغلی عالی برایتان باشد. مامایی شغلی است که تجربه ای در حدود تاریخ…

مامايي

hazrati.bemg.ir/
Translate this page
تاریخ ثبت شغل: 15 شهريور 93, تعداد بازدید: 675, نوع عضویت: عادي, تعداد ... بازدید کنندگان عزیز با ثبت نام در این بخش واحد شغلی مامايي-مژگان حضرتي را در ...

نقش «ماما» از متخصص زنان مهمتر است - سلامتی

salamati.ir/2017/02/19/نقش-ماما-از-متخصص-زنان-مهمتر-است/
Translate this page
Feb 19, 2017 - ماما شب تا صبح بر بالین بیمار خود می نشیند, انتظار میکشد, خستگی را .... است که با مریض برخورد خوبی داشته باشند، بخصوص در شغل مامایی که ...

مستندات ارتقارتبه به عالی شغل مامایی

ffiledoc18.niloblog.com/p/14/
Translate this page
Nov 30, 2016 - مستندات ارتقارتبه به عالی شغل مامایی بزرگترین مرجع دانلود مقاله و پروژه مستندات ارتقارتبه به عالی شغل مامایی هدف از علم مامایی سلامت مادر و نوزاد 

موضوع: تحقیق درباره کار,

نویسنده:

تاریخ: دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 ساعت: 23:57

نظرات(0)

تعداد بازديد : 2685

به این پست رای دهید:

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش

تبلیغات

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 174
کل نظرات : 9
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا : 7
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 136
بازدید دیروز : 349
ورودی امروز گوگل : 2
ورودی گوگل دیروز : 35
آي پي امروز : 71
آي پي ديروز : 131
بازدید هفته : 1,404
بازدید ماه : 5,117
بازدید سال : 55,899
بازدید کلی : 1,265,764
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.149.249.127
مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل :
امروز : جمعه 28 اردیبهشت 1403

ورود کاربران


رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد